divendres, 4 de març del 2011

Més veritats

Divendres per la tarda i tres veritats m'han cridat l'atenció durant la jornada. Les he descobert a la Vanguardia i durant la remissió del programa "Singulars", que linkejo al bloc.

Veritat 1: L'autor, l'escriptor Jordi Pérez, amb el següent titular: "Decir cosas en cada frase es mucho más difícil que enrollarse". Recomano la lectura de l'article, i llegiré el llibre "Como escribir claro" perquè em fascina la redacció simple amb contingut clar. Una virtut a l'abast de tothom. El secret, pràctica, pràctica i més práctica, llevat dels afortunats que neixen amb aquest do, com ara els de ciències. Breu i clar. Una estratatègia d'èxit en el camp de la comunicació. En el meu àmbit, prefereixo fulminar amb 4 línies que amb 4 folis.

Veritat 2: L'autor, Borja Mateo, advocat i expert en mercat immobiliari: "Els pisos encara baixaran de mitjana un 46% més". M'he quedat enganxada a l'entrevista. Una afirmació basada en dades reals, que revela la fal·làcia del discurs oficial. També llegiré el seu llibre, "La verdad sobre el mercado immobiliario". Està a punt de caure un tercer mite (els dos primers, ja han caigut): que els pisos continuaran baixant molt. Estic contenta perquè el valor del meu habitatge és just, segons la fórmula de càlcul exposada al programa. En cas de necessitat, tinc els beneficis garantits. Ara ja tinc clar que mai es reformarà la llei hipotecària. El drama social s'agreujarà i haurà més pobres sense sostre digne.

Veritat 3: L'autor, Pablo Fernández Berrocal, doctor en psicologia: "Les persones més felices no són les més intel·ligents". El coneixement ocupa poc espai. La felicitat, molt. Està bé saber, amb mesura. Un test d'intel·ligència no mesura els sentiments ni les emocions. Conec algunes persones que, amb un kilo menys de cervell intel·ligent, serien més felices. També m'interessa un dels seus llibres, "Corazones inteligentes".

Veritat 4 (de propina): "Tu, que m'estàs llegint, acabes de deixar un rastre que et serà difícil eliminar". Collita pròpia. Una reflexió sobre el dret a l'oblit. La teva pista és només la punta de l'iceberg.

Que tingueu bon carnaval!