dilluns, 8 de setembre del 2008

Kit d'exploradora

Tinc nous horitzons. El meu equip està format per una brúixola, cinc passions, caliu familiar i una decisió. És així de simple. Aventurar-me significa partir de zero. És el que em ve de gust.

Aixeco un nou vol, amb la calma, més lleuger, diferent, perquè m’he desfet de molts lligams, llevat del niu familiar. Les seves ales fan el meu vol més tranquil i segur, com l'àliga.

Potser no ho entendràs, però és la meva història, no la teva. Deslligar-se de la seguretat, d’allò conegut o familiar, d'una estabilitat econòmica o d’un estatuts social, són àncores invisibles que maquillen una sola veritat: la por al canvi, al fracàs, al rebuig o a la soledat.

Unes pors que he perdut pel camí, i que m’ajuden a comprendre la paràlisi del saltador de trampolins. Si algun dia sents que de debò vols saltar, estaré al teu costat per donar-te una empempta. Tots l’hem necessitada.

En cas d’encetar un debat sobre la meva decisió (que reitero, no és la teva), prefereixo escoltar l'opinió d’aquells que hagin passat a l'acció. Per a mi, serà una bona opinió, tant del dret com del revés, perquè estarà basada en l’experiència, no en la teoria.

Com deia en Josep Pla, opinar sense experimentar és de covards.